Ja mam pytanko :D Czy reaktywacja Caelumu będzie na dłużej czy tak jak to bywało do tej pory?
Poza tym, mam kilka propozycji. Dobrze by było, gdybyś Dares, mianował jeszcze kogoś Adminem. Tak na wszelki wypadek gdybyś Ty jednak nie mógł zaglądać to Caelum mogło by dalej tętnić życiem. Dobrze by było też, gdyby Miasto - mowa o Caelumie - zostało odbudowane, obsadzone zostały by miejsca w karczmie, stajni itd. To zawsze miało swój klimat, zawsze można było gdzieś się udać i coś zrobić. Dodatkową propozycję mam taką aby dodać wrogie hrabstwo w pobliżu Caelumu. Od czasu do czasu dochodziło by do starć, a gracze mieli by pewne poczucie zagrożenia (nie licząc grasujących po lasach i polach potworów).
Mógłbym jeszcze dużo pisać, ale n obecną chwilę tyle ode mnie. Mam nadzieję, że zostanie wzięta moja propozycja pod uwagę. Jeśli chodzi o mnie - można liczyć na moją pomoc w odbudowie Miasta.
|
Mam kilka uwag i propozycji.
Kwestia zarobków postaci, chociażby z karczmy, czy lecznicy kuleje. Gracze zarabiają tyle, ile dadzą im inni gracze - czy to nie za mało? W Caelum nie mieszka przecież tylko czterdzieści osób, a o wiele więcej. Przy wypłacaniu zarobku powinni być brani pod uwagę bohaterowie niezależni, a to, co zapłacą gracze, to tylko niewielki bonus. Jakaś wyjściowa pensja dla każdej z posad + ewentualne modyfikatory wydarzeniowe (chociażby wybuch choroby może przyczynić się do wzrostu zarobków cyrulików).
Drugą sprawą jest system monetarny. Na forum są po prostu dukaty, kropka. Nie lepiej byłoby zrobić jakiś konkretny system waluty, chociażby ten, inspirowany Starym Światem (który z kolei inspirowany jest systemem walutowym z dziewiętnastowiecznej Anglii, chyba że funkcjonuje on do dziś, bo nie wnikałem)? Jedna złota korona to dwanaście srebrnych szylingów, a jeden srebrny szyling to dwadzieścia miedzianych pensów. Oczywiście nazwy można zmienić, albo nawet i cały schemat, ale chodzi mi głównie o podzielenie waluty na potrójną hierarchię wartości.
Trzymając się nadal kwestii ekonomiczno-gospodarczych, to cenniki też są nieprzemyślane. Jest o wiele za drogo, ale przy potencjalnej zmianie waluty przydałoby się to poprawić. W razie czego mam rozpisane cenniki do papierowych RPG, które tutaj można zastosować.
Oprócz tego byłoby bardzo fajnie, jakby obecna szata graficzna została choć minimalnie zmodyfikowana. Wywaliłbym kolumny w tabeli z forami, zawierające ilość wątków i tematów, rozszerzając pole na opis, gdzie mogłyby znaleźć się jakieś proste obrazki, żeby nie było tak monotonnie. Mogę nawet coś podesłać, jak nikt inny się tym nie zechce zająć.
I teraz kwestia, która ostatnio wywołała sprzeczkę na Chat Boxie, a mianowicie mechanika. Co prawda na forum są jakieś tam statystyki, ale nic poza tym, a same w sobie mówią niewiele. Była sytuacja, w której dwóch graczy miało stoczyć nieuczciwą, pod względem fabularnym, walkę pomiędzy sobą. W takim wypadku należy albo stworzyć jakąś sensowną mechanikę, albo wybrać na stanowisko MG kogoś, kto ma doświadczenie i nie będzie decydował o tym, czy postać zginie, czy nie, według własnego "widzi mi się...". To wręcz absurdalne, że takie sytuacje mają miejsce i to z pewnością trzeba zmienić, żeby nie było niejasności i kłótni.
A teraz już całkiem z innej beczki, bo mam propozycję do rozpatrzenia zarówno przez graczy, jak i administrację.
Swego czasu Caelum miało Karty Postaci na oddzielnym hostingu i to rozwiązanie było o tyle dobre, że dawało graczom większy wpływ na wygląd karty. A raczej dawałoby, bo całość była oparta na plikach, do których dostęp miał tylko administrator. Wpadłem na pomysł stworzenia systemu zarządzania Kartami Postaci z panelem gracza i administratora. Funkcjonalności takiego rozwiązania są do przedyskutowania i jeżeli pomysł się przyjmie, to jestem otwarty na propozycje. Na Zakonie Światła był tam chociażby stan głodu postaci, ilość pieniędzy (nie dało się jakkolwiek kantować), możliwość przesyłania dóbr materialnych, możliwość edycji podstrony z kartą postaci tak, żeby wyglądała jak sobie gracz zażyczy etc. Bardzo fajna sprawa, imo. Chętne wykonam i udostępnię, jak przychylnie do tego podejdziecie.
|