Jakie umiejętności powinny według was zagościć?
Jeśli chodzi o mnie, to powinny one coś wnosić do gry i mieć jakiś konkretny cel, np. muszą być wymagane do pełnienia jakieś czynności lub wykonywania pracy.
Edit: Moje propozycje:
Uprawa roślin - jaki kraj zdołałby przetrwać bez plantatorów i plonów ich pracy? Każdy, kto chciałby zajmować się produkcją żywności oraz wiedzieć, że od niego zależy czy wystąpi wśród jego społeczności głód, a także forma mieszkańców z najbliższej okolicy powinien się nauczyć tej właśnie umiejętności.
Hodowla zwierząt - produkcja żywności może odbywać się na dwa sposoby. Poprzez plantacje oraz poprzez... hodowle zwierząt. Umiejętność ta jest im niezwykle potrzebna, ponieważ wykazuje ich znajomość dotyczącą zwierząt, rozwoju i przyszłego uboju, a w ten sposób zaopatrzenie mieszkańców w żywność.
Alchemia - dobieranie odpowiednich ilości składników do mikstur, wywarów, znajomość sposobów ich przyrządzania oraz wszelkich innych tajników, daje umiejętność zwana Alchemią. Ten, kto ją opanował, jest w stanie samodzielnie przyrządzać wszelkiej maści eliksiry oraz trucizny.
Zielarstwo - umiejętność wynajdywania w terenie wszelkiej maści ziół, ich znajomość oraz możliwe zastosowanie - oto zielarstwo w kilku słowach. Zielarstwo umożliwia skorzystanie z hodowli ziół i darmowe zbiory, których plony można dowolnie użyć, a nawet sprzedać. Najpierw jednak powinno się zapoznać z kilkoma zasadami, z tym związanymi.
Budownictwo - przydatna to znajomość, dotycząca wszelkich prawideł budowlanki, stawiania nowych budynków, odpowiedniego doboru materiałów do budowy oraz przygotowywania pod użytek publiczny wszelkich innych miejsc. Każdy, trudniący się w zawodzie budowlańca powinien znać jej przynajmniej podstawy.
Robótki Ręczne - krawcowe i krawce w Caelumie są przekonani co do swojej powinności. Część z nich wręcz poczuła powołanie do swojej pracy, wierząc iż bez niej/niego mieszkańcy nie będą mieli w co się odziać. Jednak byłoby niemożliwe wykonywanie swoich zadań bez tej umiejętności. Robótki ręczne to skrócona nazwa zdolności, w skład której wchodzi znajomość tkactwa, szydełkowania, szycia itp.
Górnictwo - kowale i jubilerzy w Caelumie są zręczni w swojej pracy. Z dostarczonych im materiałów potrafią stworzyć istne dzieła sztuki. Jednak z czego by tworzyli, gdyby zabrakło górników. Jest to kasta, powszechnie zajmująca się wydobywaniem z ziemi wszelkich minerałów, grud metali itp. a czynią to dzięki umiejętności zwanej górnictwem.
Obróbka metalu - gdy już zostaną dostarczone potrzebne materiały, można przystąpić do pracy. Byłoby to jednak nie możliwe bez znajomości wszelkich metali, sposobów ich przerabiania i innych, podobnych.
Medycyna - umiejętność różniąca się od znajomości anatomii tym, iż oprócz wspomnianego uzdrowiciel jest w stanie również rozpoznać wszelkie dolegliwości nękające ciało oraz im zapobiegać, bądź się takowych pozbyć. W każdej społeczności medycy są niezwykle cenieni i potrzebni, ponieważ brak kogoś obytego z medycyną może grozić zarazami i epidemią chorób.
Offline
Jak według was powinna odbywać się nauka umiejętności?
Offline
Może jakieś zadania? W sensie misje, podczas których wypełnia się jakieś zadanie, przy którym nabywa się nowe umiejętności.
Offline
Coś w rodzaju tych zadań, którym przykładem jest "Krzykacz"?
Offline
Według mnie, powinno się dać "levelowanie" postaci. Gracz zdobywałby punkty doświadczenia, zeby móc uzyskać kolejny poziom. Po jego uzyskaniu, gracz ma do dyspozycji 1 pkt nauki na jakąś umiejetność (wyuczyć sie nowego, lub ulepszyc obecną) oraz 10-20pkt na statystyki.
Offline
Kodlak napisał:
Według mnie, powinno się dać "levelowanie" postaci. Gracz zdobywałby punkty doświadczenia, zeby móc uzyskać kolejny poziom. Po jego uzyskaniu, gracz ma do dyspozycji 1 pkt nauki na jakąś umiejetność (wyuczyć sie nowego, lub ulepszyc obecną) oraz 10-20pkt na statystyki.
Jestem przeciwny. Takie coś jest ciężkie do pilnowania i zwyczajnie się nie sprawdzało.
Offline
Cóż, to pozostaje nic innego, jak nauka za pieniądze. Idziesz do specjalisty, dajesz dukaty i on w zamian nauczy cie paru sztuczek związanych z fachem i tyle.
Offline
Popieram Dashe
Edit: Czyli masz na myśli, że kupujesz sobie umiejetności?
Offline
No coś w tym stylu. Rzecz jasna, nie byłoby to takie tanie i wymagałoby jakąś określoną ilosć czasu. Hmm... Możemy to akurat połączyć z wypowiedzą Sanuko. Poprzez wykonywanie czynności, może być cień szansy na zwiększenie "wiedzy" + możliwość nauki poprzez jego zakup.
Offline
Możemy zrobić tak, że powstanie takie miejsce jak "Szkoła", tam idziesz i po uiszczeniu jakieś niewielkiej opłaty + napisaniu wymaganej liczby postów, opisujących naukę postać nauczyłaby się danej umiejętności.
Offline
No i gicior. To tak zróbmy.. albo zrób.
Offline
Potrzebny nam jakiś MG, który odpowiadałby za NPC (nauczycieli) i sprawdzał naukę postaci. Ktoś się zgłasza? Przy okazji przypominam, że poszukiwany jest karczmarz! Oczywiście to są płatne stanowiska i w zamian otrzymacie stosowne wynagrodzenie
Offline
Dashe napisał:
Dodatkowo powinna być szkoła taka jak na ZC - gdzie można było nauczyć się ogólnie grać
Masz na myśli Szkółkę Pisania?
Offline
Dares napisał:
Dashe napisał:
Dodatkowo powinna być szkoła taka jak na ZC - gdzie można było nauczyć się ogólnie grać
Masz na myśli Szkółkę Pisania?
Zgadza się. Niektórym może się przydać, w końcu sam od takiej zaczynałem kiedyś
Offline