A jak by to miało wyglądać?
Offline
Hmm... Można by dodać do umiejętności po prostu zdolność posługiwania się białą lub czarną magią i do tego konkretne moce, np. kontrolowanie jakieś żywioły, czy leczenie, a w przypadku czarnej magii wskrzeszanie trupów, rzucanie na kogoś klątwy (np. snu), przyzywanie demonów, którzy będą mu służyć, czy coś w tym stylu. Oczywiście żeby to było jakoś ograniczone, bo zaraz wszyscy zaczęliby być niepokonani :')
Czyli np. klątwy/wskrzeszenia/przyzwania będą działały określoną ilość postów, chyba, że ktoś ją w jakiś sposób złamie, a im postać młodsza, tym słabsza będzie jej moc. Podobnie z białą magią. Np. uzdrowiciel po kilku razach uzdrowienia kogoś będzie musiał tego zaprzestać na jakąś ilość postów, w zależności od tego jest potężny. Żeby nie wpadło jakieś dziecko, które jest silniejsze niż wszyscy na forum razem wzięci, chyba rozumiesz o czym mówię.
Ale w czasie fabuły będzie można rozwijać swoje moce wraz z wiekiem postaci i jej zaangażowaniem w trenowanie swojej mocy, będzie można uzyskać nowe moce (może jako nagrody w czasie sesji? lub też za dobrą sesję zwiększenie innej mocy o np. 15%). Będzie można też zmienić rodzaj praktykowanej magii, z białej na czarną i na odwrót, ale wtedy będzie się traciło swoje wcześniejsze moce, lub stracą one swoją siłę o 50-75%.
Offline
Gra postacią magiczną wymagałaby nieco bardziej rozbudowanej Karty Postaci niż gra normalną, niemagiczną postacią. Postać chcąca używać czarów musi mieć odpowiednią profesję (mag, czarodziej, druid, nekromanta, uzdrowiciel itp) oraz jedną umiejętność przeznaczoną na magię danej kategorii. Ponadto w Kp musiałaby wypisać wszystkie znane zaklęcia (nie za wiele na początek w późniejszej grze można douczyć się nowych czarów) wraz z ich stopniem trudności. Widziałbym to w ten sposób:
1. zaklęcia Bardzo trudne: wymagają zaawansowanych umiejętności magicznych i mogą być rzucane jedynie przez doświadczonych magów. Wymagają dłuższego rytuału przygotowawczego i mogą być rzucane tylko raz dziennie.
2. Zaklęcia trudne: nieco prostsze, mogą być rzucane dwa razy dziennie.
3. Zaklęcia średniego poziomu: opanowanie zaklęć średniego poziomu nie jest zbyt trudne, jednak wymaga koncentracji i średniej zdolności magicznej. mogą być rzucane 4 razy dziennie.
4. Zaklęcia proste: podstawowe zaklęcia magiczne, które jednak wymagają więcej mocy niż zaklęcia kolejnej kategorii. Mag morze je rzucić maksymalnie 8 razy dziennie. Elfy, jako rasa bardziej podatna na magię niż inne, może rzucać jedno zaklęcie proste dziennie, nawet nie będąc magiem.
5. Zaklęcia banalnie proste (sztuczki): Nie potrzeba zbyt wiele umiejętności aby posiąść umiejętność posługiwania się sztuczkami. To proste, nie wymagające wielkiej koncentracji zaklęcia, których oddziaływania na rzeczywistość są mocno ograniczone. Dzięki ich prostocie jednak można je wykonywać nieskończenie wiele razy. Elfy mogą wykonywać 3 sztuczki dziennie nawet bez umiejętności magii.
każde zaklęcie jakie zna mag powinno być opisane przez gracza według następującego wzoru:
Nazwa zaklęcia: (chyba nie trzeba wyjaśniać)
Wymagane przedmioty: (przedmioty które są wymagane do rzucenia zaklęcia: różdżki, grudki siarki, pióra, mikstury itp.)
Poziom zaklęcia: (patrz wyżej)
Opis działania zaklęcia: Opis rzucania zaklęcia (gesty, słowa, rytuały itp.), jak zaklęcie oddziałuje na rzeczywistość, jak je zwalczyć itp.
zapraszam do dyskusji
Offline
Dobry pomysł, ale właśnie z tymi zaklęciami chyba musiałaby być akceptacja KP, bo jak już pisałam wyżej, sporo osób zacznie kozaczyć.
Może też dodać jakąś moc, która nie jest zaklęciem, ale wiąże się z magią, np. władza nad lodem, czy leczniczy dotyk. Tylko byłyby ograniczenia, że działa tyle i tyle postów, a odpoczywać musi tyle i tyle, żeby znów nabrać sił i móc używać mocy.
Offline
Zielarz
z regeneracją do następnego użycia może być że po paru tam godzinach lub przy potężniejszych nawet dni
Offline
Władza nad lodem czy leczniczy dotyk to właśnie czary, po użyciu których też trzeba odpoczywać, i nie widzę powodu żeby dodawać coś dodatkowego. Chyba że w postaci "nagrody" jaką dostaje się za udział w jakiejś przygodzie. Zaklęcia również mają swoje ograniczenia i można ich używać dłużej niż jeden post.
Offline
O tym właśnie mówiłam.
Ograniczenia dniowe lub godzinne są bez sensu, lepiej używać tych na postach, na przykład moc działa trzy posty, kolejne +/- trzy posty odpoczynku. Weźmy tę moc z lodem, używasz jej i coś jest zamrożone przez trzy posty, potem lód się roztapia.
A co z czarną magią i klątwami?
Offline
Takie zwoje musiałby mieć swoją cenę lub byłyby do wygrania tylko w zadaniach. Inaczej pojawiłoby się mnóstwo nieograniczonych niczym magów miotających kulami ognia na prawo i na lewo
Ograniczenie ilością postów nie podoba mi się zbytnio. Akcja jednego posta może toczyć się przez dwa dni (np czas podróży) a akcja w trzech może się zamknąć w 10 minutach, więc bardziej pasowałoby mi długość trwania czaru podyktowania czasem w grze niż ilością postów.
Ostatnio edytowany przez Griszka (2015-05-03 14:53:20)
Offline
Ale to taki z tańszych zwojów.
Offline
Zielarz
No tak ale potężniejsze o więcej by kosztowały ponad 1000 albo i jeszcze więcej
Offline
I tak nikt by ich nie kupił.
Tańsze zwoje to "drobniejsze" zaklęcia. Na przykład na porost brody, o XD
Dalej nie wiem co z klątwami ;__;
Offline
A tak
Klątwy z wiadomego względu działały by dłużej. Wymagałyby jednak skomplikowanych rytuałów poprzedzających ("weźmisz czarno kure w pełnie księżyca i łeb jej urżniesz kamiennym sierpem. Krew spuścisz do kotła złotego żabim skrzekiem wyłożonego") oraz skomplikowanych, trudnych do zdobycia przedmiotów. Klątwę można przerwać poprzez przeciwzaklęcie lub zabicie rzucającego.
Offline
Offline