#46 2015-05-03 15:45:54

Hognar Stalowy

Zielarz

Zarejestrowany: 2015-04-30
Punktów :   

Re: Umiejętności

Może też będzie zależeć czar od inteligencji?

Offline

 

#47 2015-05-03 15:48:34

 Patron

Administrator

13763440
Zarejestrowany: 2013-06-16
Punktów :   

Re: Umiejętności

Słuszna uwaga


Karta Postaci
Co tu dużo można powiedzieć o tym chłopaku? Może zacznijmy od wyglądu. Liczy on sobie zaledwie 18 wiosen, ale to nie oznacza że jest nadal młodzikiem, który niewiele potrafi, albo chłopaczkiem znającym jedynie swoje najbliższe otoczenie. Na twarzy widać dosyć wyraźnie kilka niewielkich blizn, które zapewne są dowodami wielu przygód i wędrówek. W końcu do momentu, w którym przybył do Caelumu domem mu był cały świat. Oprócz wspomnianych wcześniej blizn, ma czarne oraz krótkie (dokładnie pilnuje, aby nie stały się za długie) włosy, lekko skośne uszy (możliwe iż któryś z jego przodków był elfem) oraz czysto-niebieskie oczy. Średnio-zbudowane ciało oraz wzrost liczący sobie około 1,75 metra nie wyróżnia go z tłumu. Dares to chłopak solidny, pracowity (kiedy oczywiście nie przychodzi okres, gdy przestaje mu się chcieć robić cokolwiek, poza spaniem) oraz pomysłowy. Niestety, nie można powiedzieć iż jest symbolem cierpliwości, albo coś w tym stylu, ponieważ wtedy doszłoby do kłamstwa. Mimo wszystko stara się jednak pomagać innym, lecz gdy przychodzi na to odpowiedni moment - potrafi pokazać pazur.

Offline

 

#48 2015-05-04 22:18:12

Howard

Główny mag Caelumu

12425628
Zarejestrowany: 2015-05-04
Punktów :   

Re: Umiejętności

Jeśli chodzi o magie, mam małą propozycję, właściwie biorąc pod uwagę że nasze forum jest bardzo uproszczone jeśli chodzi o systemy, odrzućmy pomysł zmieniania kart postaci i zróbmy wszystko tak aby było jak najlepiej dostosowane do roleplayu.

Dlatego właśnie, wpadłem na pomysł aby oprzeć system magii na systemie "FATE".
Dla tych którzy nie wiedzą, system FATE polega na tworzeniu tak zwanych "Atrybutów", które łączą w sobie opis postaci, oraz ich umiejętności. Atrybutów używa się w rozwiązywaniu wszelakich konfliktów, walki, oraz wszelkie problemy postaci.

Przykładowy atrybut wygląda w ten sposób:

-Dobry programista-Ta postać potrafi złamać każdy szyfr!

lub

-Silny-Ta postać ma niezwykłą krzepę w swoich mięśniach.

etc.

Oczywiście to co podałem to uproszczony przykład. Za użycie atrybutu płaciło się "punktami przeznaczenia" które dostawało się na początek, a potem zbierało się podczas gry.

Mam więc pomysł aby działało to podobnie, z kilkoma różnicami.

Niech każde zaklęcie zostanie właśnie takim atrybutem, za który należy zapłacić odpowiednią ilość "punktów  magii". Co to za ilość, ustalają to GMowie.

Zaklęcia tworzyło by się w ten sposób:

Postać musiałaby być w bibliotece lub też przy laboratorium, w którym musiała by napisać długi post opisując swoje czynności (dokładna długość do ustalenia). Następnie może zdecydować, czy za ten długi post postanawia stworzyć nowe zaklęcie (opisuje zaklęcie niczym atrybut w systemie FATE), czy też dostaje za to 4 punktów magii. Punkty magii można by było też zwiększać różnymi rodzaju miksturami, modlitwą do bogów, ofiarami czy innymi magicznymi lub religijnymi praktykami.

Do ustalania ilości punktów można by wykorzystać notatki admina w profilu lub punkty reputacji.


Karta Postaci
...

"Ze wszys­tkich rzeczy na świecie naj­bar­dziej miłosier­na, jest niez­dolność ludzkiego umysłu do sko­relo­wania swo­jej za­war­tości."
-H.P Lovecraft

Offline

 

#49 2015-05-05 10:48:09

Sunako

Medyczka

26526104
Zarejestrowany: 2013-12-21
Punktów :   

Re: Umiejętności

Punkty? Próbowaliśmy kiedyś na starym PBF'ie Daresa z punktami energii, ale coś nam raczej nie wyszło XD Nie przyjęło się to po prostu.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.final-fantasy-fan.pun.pl www.crafttribes.pun.pl www.kula.pun.pl www.serwerrp.pun.pl www.mehoffera103.pun.pl